Feltételek

Az ügyvédi tevékenységhez kapcsolódó elektronikus aláírás használatához a jogi képviselőnek a következő feltételeknek kell megfelelnie:

Az alábbiakban ezeket a feltételeket ismertetjük.

Elektronikus aláírással kapcsolatos feltételek

A 2007. LXIV. törvény kimondja, hogy az ügyvédi tevékenység végzése során - amennyiben a jogszabály az ügyvéd számára elektronikus aláírás használatát írja elő - csak minősített elektronikus aláírás használható. A jogszabályi követelményeknek megfelelő minősített elektronikus aláírás létrehozásához, az ügyvédek számára minősített aláírói csomagokat kínálunk. Ezek a csomagok minden olyan eszközt és szolgáltatást tartalmaznak, ami a minősített elektronikus aláírás alkalmazásához szükséges.

Az ügyvédek számára négyfajta aláírói csomagot alakítottunk ki, ezek a következők: Bronz, Ezüst, Arany és Platina csomagok. Az egyes csomagok elsősorban a csomagban foglalt időbélyegek számában és a kártyaolvasó fajtájában különböznek egymástól.

 

Minden minősített csomag tartalmaz:

*A pinpad nélküli kártyaolvasó esetében az aláírói PIN kód megadása a számítógép billentyűzetén keresztül történik. Pinpad-es kártyaolvasó esetén az olvasón található gombok segítségével adható meg a PIN kód, így a pinpad-es kártyaolvasó biztonságosabban megőrzi az egyéni aláírói kódot.

Az egyes csomagok részletes tartalma és díjai az árlistán találhatóak!

Számítástechnikai feltételek

A következő számítástechnikai eszközökkel és szolgáltatásokkal kell rendelkeznie az ügyvédnek ahhoz, hogy az elektronikus aláírást az elektronikus eljárásokban alkalmazza:

Kamarai engedély

Az ügyvédi elektronikus aláírói tanúsítvány megszerzéséhez az ügyvédeknek kamarai engedéllyel kell rendelkezniük.

Cégünk a Magyar Ügyvédi Kamarával elsőként kötött keretszerződést az ügyvédek teljes körű támogatására az elektronikus cégeljárás kapcsán.

A kamarai engedélyezéssel járó ügyintézést elvégezzük Ön helyett. Az engedélyezési eljárás kezdeményezéséhez az Ön részéről két dolog szükséges:

  1. Az elektronikus igénylőlap kitöltését követően, e-mailben elküldjük Önnek a szerződéseket, ezeket Önnek alá kell írnia és postai úton vissza kell küldenie a részünkre.
  2. A technikai feltételeknek való megfelelését igazolnia kell, ehhez le kell töltenie az e-Szignó programot és regisztrálnia szükséges. A regisztráció elküldéséhez szükséges útmutatókat a megrendelést követően Önnek küldött e-mail tartalmazza.

A fenti feltételek teljesítése esetén egy igazolást állítunk ki, ami alapján a területileg illetékes kamaránál kérelmezzük az Ön elektronikus cégeljárásban való részvételéhez szükséges engedélyt.