Home
Skip to main content eIDAS szerinti minősített bizalmi szolgáltató

Tájékoztató a kártyacseréről

Gyakran ismételt kérdések a kártyacseréről

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság 2011. szeptember 27-én kelt határozata alapján 2012. január 1-től az aláíráshoz is használt egyes régebbi kriptográfiai algoritmusok (köztük az ún. SHA-1 lenyomatképző algoritmus, és az 1024 bites kulcsmérettel használt RSA algoritmus) a továbbiakban már nem használhatók.

A változás a 2011. január 1. előtt kibocsátott Giesecke & Devrient kártyákat érinti. A változás nem érinti a 2011. január 1. óta kibocsátott Bit4Id (eSB) és Gemalto (eSG) kártyákat. Az Ön birtokában lévő kártya típusának megállapításában itt nyújtunk segítséget.

Célunk, hogy ügyfeleink és partnereink részére is zökkenőmentes legyen a változás, ezért összefoglaltuk a legfontosabb teendőket és a leggyakrabban felmerülő kérdések körét.

 

1. Miért van szükség a tanúsítványok cseréjére?

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság EF/26838-10/2011 számú, 2011. szeptember 27-én kelt határozata kimondja, hogy az SHA1 algoritmus alapján kibocsátott tanúsítványok 2011. december 31-ig alkalmazhatóak. Ennek értelmében új tanúsítvány kibocsátásra van szükség december 31-ét megelőzően ahhoz, hogy a zökkenőmentes szolgáltatást biztosíthassuk az Ön számára.

2. Miért van szükség a kártya cseréjére?

Az új eljárás szerint kibocsátott tanúsítványok nem telepíthetőek az Önnek korábban átadott Giesecke & Devrient típusú kártyára, ezért más típusú, nagyobb biztonságot nyújtó kártyára bocsátjuk ki az új tanúsítványokat.

3. Mikor kapom meg az új kártyát?

Kérjük, hogy a szoros határidő miatt, megújítási kérelmét minél előbb juttassa el ügyfélszolgálatunk részére. A kérelmeket érkezési sorrendben dolgozzuk fel. A nagyszámú igény miatt egy-egy kártya elkészülési ideje, várhatóan 3-4 hetet is igénybe vehet, ezért kérjük ügyfeleink szíves türelmét. A kártya átvételére kizárólag internetes időpont egyeztetést követően van lehetőség.

4. Hogyan kapom meg az új kártyát?

Amikor kártyája elkészült, e-mail-ben értesítjük. A kártya átvétele lehetséges ügyfélszolgálati irodánkban személyesen, vagy elküldhetjük Önnek GLS futárral, melynek költsége 2400 Ft + ÁFA, egységesen az ország egész területén. Az értesítő e-mail egy internetes oldalra mutató linket tartalmaz, melynek segítségével regisztrálni tud, egy Önnek megfelelő személyes, vagy GLS futárral történő kézbesítési időpontra. Előzetes regisztráció hiányában a kártyát nem tudjuk átadni.

5. Átveheti-e meghatalmazott az új kártyát?

Nem. A kártyát kizárólag annak tulajdonosa veheti át.

6. Az új kártya azonnal használható az átvételt követően?

A kártyát a használatbavétel előtt aktiválni szükséges. Ezt az ügyfélszolgálati irodánkban történő átvétel esetén munkatársaink segítségével fogja elvégezni. Futáros átvétel esetén, a kártya kézhezvételét követően Önnek kell aktiválnia kártyáját, ehhez részletes leírást mellékelünk. Amennyiben első aktiválási kísérlete nem vezetett eredményre, kérjük hívja 06-1/505-4444-es központi telefonszámunkat, hogy az aktiválásban segíthessünk. A sikeres aktiválást követően írja alá, majd jutassa el ügyfélszolgálatunkra a "Kártyaátvételi nyilatkozat" dokumentumot. Ez azért fontos, mert amíg nem érkezik be hozzánk a "Kártyaátvételi nyilatkozat", addig tanúsítványa "felfüggesztett" állapotban van, így kártyáját nem tudja használni. A nyilatkozat beérkezése után munkatársaink a felfüggesztett tanúsítványok állapotát "érvényes"re állítják. Az állapotváltás a nyilatkozat kézhezvételét követő 2-3 munkanapon belül megtörténik, kártyája ettől az időponttól lesz használható. A működéséhez szükséges az e-Szignó Kártyakezelő alkalmazás valamint a megfelelő kártya meghajtó telepítése is.

7. Szükséges-e új kártyaolvasó beszerzése az új kártya használatához?

Nem. Az Önnél lévő kártyaolvasó alkalmas az új típusú kártya kezelésére.

8. Mennyibe kerül az új kártya?

Az EF/26838-10/2011 határozat miatti kártyacsere költségét a Microsec Kft. e-Szignó Hitelesítés Szolgáltató magára vállalja, így ügyfeleink számára az díjmentes.